Jag har sökt sommarjobb

Som rubriken lyder. Ikväll har jag och Johan skickat iväg massor av ansökningar om sommarjobb! Vi hoppas på att landa ett varsitt sommarjobb i Geiranger eller Flåm i Norge. Vi blev inspirerade och fick tips av Emilia och Mathias som har rest massvis. Jag känner att det vore så himla kul att komma iväg och uppleva nytt över en sommar. Och förhoppningsvis tjäna lite pengar såklart, men vet inte riktigt hur mycket man kan tänkas lyckas spara undan när boende och så lär kosta en del. Vi får se hur det går med detta.
 
Något tekniskt internship-sommarjobb har jag däremot inte sökt. Man kanske kan tänka att det borde vara det som känns närmast och mest lockande för mig som snart är en färdig civilingenjör. Jag känner dock att jag behöver sommaren för att ta paus från allt det tekniska och utbildningsmässiga. Jag känner sådan press hela tiden och rädsla över att inte nå mina mål, så då tycker jag det är skönt att få fokusera på annat på sommaren. Som Norges alla fjordar haha. Googlade fram en bild tagen i Geiranger, påminner om den natur jag upplevde under mitt utbytesår i Nya Zeeland!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0